OrganisaatioyksikötKirjalliset opinnäytteet
Viitteet 1-16 / 16
-
Bassolinjat Hammond B-3 -uruilla : jazzurkurin näkökulma
EST-julkaisusarja : 35 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (tohtori)This thesis examines the different ways of playing bass lines on the Hammond B-3 organ in jazz music. This topic was selected for two main reasons. First of all, an earlier comparative study of bass lines played on both ... -
Co-constructing globalizing music education through an intercultural professional learning community - A critical participatory action research in Nepal
Studia musica : 83 (2020)
opinnäyte (tohtori)This doctoral dissertation addresses the increasing diversity in globalising 21st-century societies through an intercultural, inter-institutional critical participatory action research (PAR) project that engaged music ... -
Developing expertise of popular music and jazz vocal pedagogy through professional conversations : a collaborative project among teachers in higher music education in the Nordic countries
Studia musicaStudia musica : 7722 (2019)
opinnäyte (tohtori)Tämä väitöskirja tutkii populaarimusiikin ja jazzin laulupedagogiikkaa Pohjoismaisissa korkeakouluissa. Pohjoismaat ovat sisällyttäneet populaarimusiikin ja jazzin opetuksen lähes kaikille koulutusasteille ja -muodoille ... -
Festivaalituotannon merkitysten verkosto ja johtaminen : tapaustutkimuksia suomalaisista taidefestivaaleista
Studia musica : 70 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (tohtori)Luova talous ja luovat alat ovat olleet viime vuosina kasvavan mielenkiinnon kohteena sekä rakenteellisesti että liiketoiminnallisesti. Alaa koskevien kehittämistoimien mahdollistamiseksi on esitetty, että luovan talouden ... -
Hytkypolkka ja hyppivä puuhevonen : kansanmuusikko säveltävänä perinnesoittajana
EST-julkaisusarja : 52 (2020)
opinnäyte (tohtori)Taiteellinen tohtorintutkintoni ”Hytkypolkka ja hyppivä puuhevonen – Kansanmuusikko säveltävänä perinnesoittajana” koostuu viidestä taiteellisesta osiosta, kahdesta vertaisar¬vioidusta artikkelista ja yhteenvedosta. ... -
Imagining Possibilities: Musician-Teachers Co-Constructing Visions in the Kathmandu Valley
Studia musica : 80 (2020)
opinnäyte (tohtori)The intensifying diversity and rapid change characterizing contemporary societies challenges music teacher education globally to equip future teachers with the skills and understandings necessary for ethically engaging ... -
Learning through producing : the pedagogical and technological redesign of a compulsory music course for finnish general upper secondary schools
Studia musica : 74 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (tohtori)This scientifically oriented applied study is comprised of two blind peer-reviewed articles, two sets of e-learning materials, and a summary report. The study focuses on developing practical e-learning materials and ... -
McCoy Tyner, Modal Jazz, and the Dominant Chord
EST-julkaisusarja : 50 (2019)
opinnäyte (tohtori)This thesis examines the significance of dominant seventh chords to jazz pianist McCoy Tyner’s style during the 1960s. As a member of the John Coltrane Quartet, Tyner was at the forefront in the emergence of modal jazz. ... -
Music learning in Costa Rica : a postcolonial institutional ethnography
Studia musica : 68 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (tohtori)The purpose of this sociological, music education ethnography was to analyze how music learning is organized in postcolonial Costa Rica, through the experiential stance of nine young music educators. In the ontology of ... -
Perinnelaboratorio : #haitariporukoissa
EST-julkaisusarja : 42 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
opinnäyte (tohtori)Tämän taiteellisen tohtorintutkinnon tutkielman keskiössä on suistamolainen haitarinsoittaja, tarinankertoja Ilja Kotikallio (1894–1961). Kotikalliosta tehdyn henkilöhistorian sekä häneltä tallennettujen arkistotarinoiden ... -
Soolosoiton mahti : laulava viulisti nykykansanmusiikin säveltäjänä ja esittäjänä
EST-julkaisusarja : 51 (2020)
opinnäyte (tohtori)Tässä taiteellisen tohtorintutkinnon tutkielmassa valotan säveltämisen prosessia oman musiikkinsa säveltävän ja esittävän kansanmuusikon näkökulmasta. Tarkastelen, kuinka sävelkieleni ja säveltäminen ovat kehittyneet ... -
Speak no evil : Herbie Hancockin pianosoolojen analyysi jazzpianistin työvälineenä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (tohtori)Tämä tutkielma on osa taiteellista tohtorintutkintoani, jonka aihe on 1960-luvun Blue Note aikakausi ja Wayne Shorterin Speak No Evil -äänilevy. Tutkielmassani "Speak No Evil – Herbie Hancockin pianosoolojen analyysi ... -
Tehdä maailmasta laulu : laulaja-lauluntekijän taiteilijakuva tradition ja tekijän näkökulmasta
EST-julkaisusarja : 36 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (tohtori)Tämä taiteellisen tohtorintutkinnon kirjallinen työ on osa musiikin tohtorintutkintoa Taideyliopiston Sibelius-Akatemian taiteilijakoulutuksessa. Työ käsittelee laulun syntymistä sekä laulaja-lauluntekijän taiteilijakuvaa ... -
The (im)possibility of inclusion : reimagining the potentials of democratic inclusion in and through activist music education
Studia musica : 72 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (tohtori)This dissertation examines inclusion as an ambiguous concept and practice within the context of music education in Finland. The general ethos of inclusive education aims to ensure equal opportunities for all students. ... -
The challengers of public cultural centres : a mixed method study on private cultural centres in Finland
Studia musica : 76 (2019)
opinnäyte (tohtori)Institutional theory has undergone major development in recent decades, while resource dependence theory has remained essentially unchanged since its inception in 1978. This study examines the associations of these two ... -
Visions through mobilizing networks: Co-developing intercultural music teacher education in Finland and Israel
Studia musica : 82 (2020)
opinnäyte (tohtori)This doctoral dissertation examines the understandings and visions of interculturality and intercultural competence in higher music education that arose from an institutional collaboration between the music teacher education ...