Haku
Viitteet 1-10 / 18
Runojaloista romantiikkaan : vanhemman musiikin esittämiskäytännöt sinfoniaorkestereissa
(2019)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Monen klassisen musiikin yhtyeen ja orkesterin musisointi on alkanut muuttua solakampaan, vähävibratoiseen ja tyylillisesti tiedostetumpaan suuntaan. Keskeisenä tekijänä tämän ilmiön taustalla vaikuttaa niin sanottu ...
Rekisteröimisen taito : tapausesimerkki urkurin äänikertavalintojen perusteista saksalaisromantisessa ohjelmistossa
(2019)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Rekisteröiminen eli äänikertojen valinta on urkurin tärkein keino vaikuttaa urkujen sointiin. Kirjallisessa työssäni tarkastelen rekisteröimistäni käyttäen esimerkkinä neljättä opinnäytekonserttiani, jonka ohjelmisto koostui ...
Resilienz in der Musik : Erörterungen zu den Fähigkeiten von Künstlern, mit Krisen im Leben umzugehen
(2018)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Diese Studie konzentriert sich auf die Resilienz in der Musik und lässt sich als neue Perspektive in diesem Feld auffassen. Resilienzfaktoren in Künstlern zu entwickeln, die helfen, generell dem Leben und speziell kreativen ...
Kromaattinen kantele mahdollisuuksien pelikenttänä : käsikirja säveltäjille.
(2019)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Taiteellisen jatkotutkintoni aiheena on kromaattisen kanteleen soittotekniikan
tutkiminen ja kehittäminen. Soittotekniikan kehittämiseen olen pyrkinyt laajentamalla soittotekniikan repertuaaria, sovittamalla ohjelmistoa ...
Svensk Körklang. Historiska, fonetiska och pedagogiska aspekter
(2019)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Målet med den här avhandlingen är att visa på faktorer som
har legat till grund för det som vi idag kan benämna svensk
körklang.
I avhandlingen jämförs historiska ideal med modernare
forskning i min strävan att beskriva ...
Neito tornissa — Sibelius näyttämöllä
(2018)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Tutkielmani Neito tornissa – Sibelius näyttämöllä käsittelee Jean Sibeliuksen
varhaista näyttämömusiikkia ja keskittyy erityisesti teokseen Jungfrun
i tornet (Neito tornissa; Maid in the Tower) (JS101, 1896). Verrattuna ...
Kehollisuus ja kosketus kanteleensoitossa
(2016)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
This book is part of my doctoral degree's demonstration of my skills and learning. Other parts are a website called Moniaistinen liikkeellisyys kanteleen soittotekniikoissa (Multisensory Motility in Kantele Playing ...
"Wie einer singt, so ist er" : Der Wirkung Richard Wagners auf die Gesangspädagogik Karl Scheidemantels (1859—1923)
(2018)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Herman Wallén: ,,Wie einer singt, so ist er“. Die Wirkung Richard Wagners auf
die Gesangspädagogik Karl Scheidemantels (1859–1923). Abhandlung zur Erlangung
des Titels eines Doktors der Musik. Künstlerischer Studiengang ...
Shostakovich's Preface and Russian Literary Criticism : or how different forms of chuzhoe slovo such as skaz and polygenetic quotation, as well as some other concepts that were developed by very many distinguished Russian literary scholars – not only by members of Russian formal school and the Bakhtin circle, but also their respected and honourable successors – help to create several peculiar effects, namely contradiction, ambiguity, overloading text with referential connections and – last but not least – verbosity in the Preface to the Complete Edition of My Works and a Brief Reflection apropos this Preface op. 123 for bass voice and piano by Dmitri Shostakovich
(2017)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Kiril Kozlovsky
University of Arts Helsinki, Sibelius-Academy, DocMus Doctoral School, 17.10.2016.
Shostakovich's Preface and Russian Literary Criticism. Or how different forms of chuzhoe slovo such as skaz and polygenetic ...
Kohtaamispisteessä : kohti uudenlaista esiintyjyyttä
(2018)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Tutkielmani on muusikkoustutkimus, jossa pääosin autoetnografisen menetelmän avulla pyrin hahmottamaan oman esiintyjyyteni kasvuprosessia ja siihen vaikuttaneita tekijöitä. Keskeistä materiaalia ovat oman kokemukseni ...