Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "musiikkikasvatus"
Viitteet 41-60 / 286
-
Erilaisin eväin, yhdessä opettaen : musiikin aineenopettaja ja luokanopettaja yhteistyössä yhtenäiskoulussa
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyte (maisteri)Tutkimukseni tarkoituksena on kuvata musiikin aineenopettajan ja luokanopettajan yhteisopettajuuden taustoja ja lähtökohtia yhtenäiskoulun alaluokilla toteutettavassa musiikinopetuksessa sekä selvittää musiikin aineenopettajan ... -
Esimerkki, innoittaja, peili: kuoronjohtajien käsityksiä johtajuudesta aikuisten alkeisoppijoiden kuororyhmissä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 07.12.2022)
opinnäyte (maisteri)Tutkimukseni tavoitteena on analysoida aikuisten laulutraumaisten ja kehittyvien laulajien kuoropedagogiikkaa opettajan näkökulmasta. Tarkastelen neljän kuoronjohtajan kokemuksia ja pedagogisia keinoja luoda oppiva ja ... -
Ethical Considerations on Conducting Research about Music Teaching in Primary Schools : A Virtue Ethics Approach
(University College of Music Education in Stockholm, 2020)
lehtiartikkeliThe purpose of this article is to explore a specific normative ethical approach, virtue ethics, with respect to its potential to support ethical considerations related to music education research. The work we report on ... -
Expanding musical creativity through playfulness : learnings from kindergarten music class for professional musicians
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyteThe purpose of the research is to examine and prove how playfulness can be used as a mean to expand creativity, not only for children, but also for adults and professional musicians. This study aims to give some answers ... -
Expanding professional responsibility through prison music making: A musician-facilitator’s experience
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 07.12.2023)
opinnäyteThis research examines how the experience of working with prisoners might expand a musician’s understandings of their professional responsibility. It is an autoethnographic (Ellis & Bochner, 2000), arts-based (Leavy, 2017), ... -
Expanding professionalism in popular music voice teaching : A framework synthesis
(Sage, 2024)
lehtiartikkeliThis framework synthesis investigates how notions related to expanding professionalism have manifested in recently published literature on popular music voice teaching. The reviewed literature was selected from a systematic ... -
Experienced workload, stress, and coping among professional students in higher music education : An explanatory mixed methods study in Finland and the United Kingdom
(SAGE, 2022)
lehtiartikkeliProactive coping styles may help students deal with their study workload and stress in healthier ways. In this explanatory mixed methods study, data were gathered among professional students in higher music education in ... -
Expression in popular music singing as embodied and interpersonal
(Frontiers, 2023)
lehtiartikkeliThis article presents theoretical viewpoints for considering and understanding expression in popular music singing and pedagogy from the perspective of embodiment as outlined in Merleau-Ponty’s phenomenological philosophy. ... -
Gender equality discourse in classical music higher education : Women, individualisation, and change
(SAGE, 2023)
lehtiartikkeliThis article takes its’ starting point in the ongoing debate about gender and gender equality in higher music education (HME) institutions where new policies, projects and initiatives have been developed during the first ... -
Gender lessons : girls and boys negotiating learning community in Basics of Music
Studia musica : 63 ([A. Kuoppamäki], 2015)
opinnäyte (tohtori)This study examines the complexity of children's gendered negotiations in a music classroom, particularly how the age-related social phenomenon of gendered border work, gendered learner identities and the construction of ... -
Genrerajattomuus musiikin hahmotustaitojen opetuksessa : Laadullinen tapaustutkimus oppilaslähtöisistä ohjelmistovalinnoista
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 15.01.2024)
opinnäyte (maisteri)Musiikin hahmotustaitoja on pitkään opetettu behavioristiseen oppimiskäsitykseen perustuvilla työtavoilla. Taiteen perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (TPOPS 2002; TPOPS 2017) on kuitenkin siirrytty kohti ... -
Harmaalle alueelle ja vähän ylikin : tekijänoikeus musiikin aineenopettajan työssä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on pohtia musiikin aineenopetuksen ja tekijänoikeuden suhdetta. Tutkimuksessa tarkastelen, miten tekijänoikeusasiat vaikuttavat musiikinopettajan työhön. Erityishuomiossa ovat käytännön ... -
Henkinen turvallisuus luovassa musiikkikasvatuksessa : lasten kokemuksia säveltämisestä, turvallisuuden tunteesta ja leikeistä Kuule, minä sävellän -projektissa
(2018)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkimuksessa pyrin luomaan ymmärrystä siitä, miten musiikkikasvatuksessa voisi edistää turvallisuuden tunteen syntymistä ja sitä kautta avaamaan mahdollisuuksia luovuudelle. Musiikillisen keksimisen painoarvo on ... -
HOW NEUROSCIENCE CAN SERVE MUSIC TEACHING: Insights for viola teachers
(2020)
opinnäyteWhile Finland is at the forefront of education, art teachers nowadays have seen the scope of teaching possibilities extended through new technologies, crossed-art projects and multidiscipline exchanges. Science has worked ... -
Hyvä paha inkluusio : Inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimus 2000-luvulla
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkin inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimuskirjallisuutta 2000-luvulla. Tutkimuskysymykseni ovat: 1) Millaista inkluusiota koskevaa tutkimusta musiikkikasvatuksen tieteenalalla on tehty viimeisen kahdenkymmenen ... -
Identiteettityöskentely aikuisbändissä : Myöhäisiän oppimisen kamppailu ja esiintymisen tarjoumat
(Kansanvalistusseura, 2023)
lehtiartikkeliAikuisten bändisoiton harrastaminen on tullut osaksi suomalaista uudistuvaa musiikkikasvatusta vaihtoehtona perinteisemmille myöhäisiän harrastusmuodoille. Tutkimuksessa tarkastellaan aikuisbänditoimintaan osallistumista ... -
"Ihmisenä ihmiselle" : laadullinen tapaustutkimus kolmen pedagogin interkulttuurisista kokemuksista ja osallisuuden edistämisestä musiikin parissa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 10.12.2022)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmani tavoitteena on kuvata pedagogien kokemuksia ja näkemyksiä yhteismusisoinnista ja osallisuuden edistämisestä kulttuurisesti moninaisissa konteksteissa. Tutkimuskysymykseni ovat: Millaisia kokemuksia haastateltavilla ... -
Improvisaatio soitonopetuksessa nykypäivänä : kyselytutkimus improvisaation käytöstä sellonsoiton opetuksessa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyteTässä työssä tutkittiin, kuinka improvisaatiota voi käyttää osana sellonsoiton opetusta musiikkiopistotasolla. Tutkimuksella koottiin ideoita ja konkreettisia improvisointiharjoitteita opettamisen avuksi. Improvisoinnin ... -
Inclusive music education : The potential of the Dalcroze approach for students with special educational needs
(Greek Association of Primary Music Education Teachers, 2016)
lehtiartikkeliIn this article, we discuss the potential of Dalcroze-inspired music education for students with special educational needs (SEN), based on preliminary findings of an on-going PhD study (ethnographic practitioner research) ... -
Inklusiivinen musiikkikasvatus : systemaattinen kirjallisuuskatsaus käsitteisiin ja käytänteisiin.
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkimuksessa tutkin inkluusion toteutumista musiikkikasvatuksessa. Tarkoituksena oli selvittää, miten inkluusiota on käsitelty musiikkikasvatuksen tutkimuksessa sekä pohtia inklusiivisia käytänteitä musiikkikasvatuksessa. ...