Haku
Viitteet 1-10 / 33
Music learning in Costa Rica : a postcolonial institutional ethnography
(2016)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
The purpose of this sociological, music education ethnography was to analyze how music learning is organized in postcolonial Costa Rica, through the experiential stance of nine young music educators. In the ontology of ...
Musiikkiesitykset ja juhlat koulun toimintakulttuurin rakentajina
(2014)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
In this ethnographic case study, musical performances and school celebrations are considered as part of the operational culture and educational task of schooling. Through analysing the meanings and purposes connected to ...
Music psychotherapy with refugee survivors of torture : interpretations of three clinical case studies
(2010)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Sami Alanne. 2010. Music Psychotherapy with Refugee Survivors of Torture. Interpretations of Three Clinical Case Studies. Sibelius Academy, Studia Musica 44. Music Education Department. Doctoral dissertation, 245 pages.
The ...
Pianistin vire : intersubjektiivinen, systeeminen ja psykoanalyyttinen näkökulma virtuoosietydin soittamiseen
(2010)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Väitöskirjassa tarkastellaan ammattipianistin soittamista moniaisti-sena ja liikkeellisenä kokemuksena. Harjoitettava ja esitettävä sävellys on Alexander Skrjabinin dis-mollietydi op. 8. Kysymyksessä on aineistolähtöinen ...
Monipuolisuuden eetos : musiikin aineenopettajat artikuloimassa työnsä käytäntöjä
(2010)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä koulun musiikinopetuksen käytännöistä ja musiikin aineenopettajan työstä. Tutkimuksen viitekehys on hermeneuttinen ja musiikinopetusta tarkastellaan sosiokulttuurisena ...
Laulun mahti ja sivistynyt kansalainen : Musiikki ja kansanvalistus Etelä-Pohjanmaalla 1860-luvulta suurlakkoon
(2012)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
The aim of the study is to find out what kind of impact the mass organization that begun in the mid-19th century had on the prevalent musical culture in Southern Ostrobothnia. Active popular education and the rise of the ...
Neitsyt Marian yrttitarhassa : birgittalaissisarten matutinumin suuret responsoriot
(2011)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Cantus sororum – sisarten laulu on birgittalaisluostarin sisarten keskiaikainen hetkipalvelusliturgia. Tutkimuksessa tarkastellaan Cantus sororumin matutinum-rukoushetken 21 suurta responsoriota, niiden alkuperää, sävelmiä, ...
Negotiating musical and pedagogical agency in a learning community : a case of redesigning a group piano vapaa säestys course in music teacher education
(2012)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
The purpose of this study was to design a learning environment in group vapaa säestys (VS) within the context of music teacher education that supports the development of students' musical and pedagogical agency, which is ...
Oskar Merikannon kansalliset aatteet : Merikannon musiikkijuhlatoiminta sekä ooppera Pohjan neiti ja kuorolaulut venäläistämiskauden laulu- ja soittojuhlien ohjelmissa
(2012)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Oskar Merikanto's national ideals : Merikanto's music festival activities, the Pohjan neiti (Maiden of the North) opera and choral music in the song and instrumental music festival programmes during the Era of Russification.
Navigating (un)popular music in the classroom : censure and censorship in an inclusive, democratic music education
(2015)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Popular music has often been promoted as an accessible, readily intelligible, engaging, authentic medium for young music students. Including a variety of popular musics in school lessons has also been regarded as a more ...