Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "musiikkikasvatus"
Viitteet 1-20 / 283
-
Activism within music education : working towards inclusion and policy change in the Finnish music school context
(2016)
lehtiartikkeliThis study examines how interactions between policy, institutions and individuals that reinforce inclusive music education can be framed from an activist standpoint. Resonaari, one among many music schools in Finland, ... -
Addressing gender inequality in and through music composing studies
(NOASP Nordic Open Access Scholarly Publishing, 2023)
lehtiartikkeliComposing remains a male-dominated field within the domain of Western art music. Through analysis of two case studies of composing education schemes in Finland (Equity in Composing/Yhdenvertaisesti säveltäen), and England ... -
Aikuinen musiikinharrastaja: kirjallisuuskatsaus musiikinharrastajan motivaatiosta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkimukseni käsittelee motivaatiota. Lähestyn aihetta tutkimalla, mistä aikuisten musiikinharrastajien motivaatio syntyy ja miten ohjaaja voisi lisätä motivaatiota. Selvitän myös, mitä on musiikin harrastaminen ja missä ... -
Ainedidaktiikka musiikinopettajakoulutuksessa
(KMO, 2009)
kirjan osaArtikkelissa tarkastellaan musiikin didaktiikan opettamiseen liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä ja haasteita sekä luodaan lyhyt katsaus opetuksen lähihistoriaan. Lisäksi tekstissä tarkastelleen didaktiikkaa käsitteenä sekä ... -
”Ainoo tapa tietenki mikä helpottaa on se, että menee sinne esiintyy.” : nuorten kokemuksia jännittämisestä musiikillisen toiminnan yhteydessä.
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 06.12.2022)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkielman tavoitteena on tarkastella nuorten kokemuksia jännittämisestä erilaisissa musiikillisissa konteksteissa. Tutkimuskysymykseni ovat: 1. Millaisia jännittämisen kokemuksia haastateltavilla nuorilla on ... -
Aktiivista toimintaa ja näkymättömiä rajoja : sukupuolet musiikkiluokan käyttäjinä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2011)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmani tarkoitus on selvittää tulevaisuuden musiikkikasvattajien käsityksiä sukupuolista musiikillisina toimijoina musiikinluokan kontekstissa. Lähestymistapani on feministinen ja työni noudattelee feministisen ... -
Aktivismin taide : laadullinen meta-analyysi aktivismista musiikkikasvatuksessa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 22.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Tämä maisterin tutkielma käsittelee aktivismia musiikkikasvatuksessa. Tutkimuskysymys on: ”Mitä opettaja-aktivismilla tarkoitetaan tutkimuskirjallisuudessa ja mitä sillä tavoitellaan musiikkikasvatuksen käytänteissä?” ... -
Applying music-and-movement to promote agency development in music education : a case study in a special school
(Cambridge University Press, 2019)
lehtiartikkeliIn this article, we describe the agency development in one student with special needs through Dalcroze-based music-and-movement activities. The case study was conducted in the context of classroom music education in a ... -
Applying self-regulated learning and self-determination theory to optimize the performance of a concert cellist
(Frontiers, 2020)
lehtiartikkeliThe professional practice of classical music performers has been better understood and enhanced across the last two decades through research aimed at tailoring rehearsing strategies that support the development of a sense ... -
Appreciating situations of breakdown for researcher reflexivity
(SAGE, 2022)
lehtiartikkeliResponding to the identified need for reflection, critique, and evaluations of appreciative inquiry (AI), a form of action research, this article presents a critical reflection on an application of AI in a cross-cultural ... -
Arvot musiikinopettajan työssä. Laadullinen tutkimus opetussuunnitelman arvopohjan toteuttamisesta lukion musiikinopettajantyössä.
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkielman aiheena on lukion opetussuunnitelman perusteiden (LOPS 2019) arvot musiikinopet- tajan työssä. Tutkimuksessani pyrin selvittämään, miten LOPS:n 2019 arvopohja toteutuu musiikinopet- tajan työskentelyssä ... -
Assessment in Dalcroze Pedagogy
(Oxford University Press, 2019)
kirjan osaThis chapter addresses the target areas, criteria, forms, practices, and tools of assessment in Dalcroze pedagogy, also known as Dalcroze Eurhythmics—education in, through, and for music that integrates body movement ... -
“Because I’m a girl” : Troubling shared visions for music education
(SAGE, 2020)
lehtiartikkeliIn light of recent discussions on the importance of shared visions in teacher education, this inquiry raises necessary questions as to whose visions shape unified and shared visions, and whose remain absent, unspoken, or ... -
Book review: Learning and teaching in the music studio. A student-centred approach
(Sibelius-Akatemia, 2023)
lehtiartikkeliAlmost two decades of interdisciplinary work by the Musical Knowledge Acquisition Research Group (GIACM) of the Faculty of Psychology of the Autonomous University of Madrid (Spain) has been compiled in the book Learning ... -
Bridging experience, action, and culture in music education
Studia musica : 16 (Sibelius-Akatemia, 2003)
opinnäyte (tohtori)This dissertation examines two contemporary theories of music education within a pragmatist frame of reference. By using methods of analysis and synthesis it shows how Bennett Reimer's and David J. Elliott's philosophies ... -
Building social capital through music participation: A case of a female dapha/bhajan ensemble
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
opinnäyteNepal, a heterogeneous country with more than 120 ethnic groups, carries the label of being one of the most gender unequal countries in South Asia. Music plays an important role in the native ethnic group of Kathmandu ... -
Caring approaches to young, gifted music learners' education : a PRISMA scoping review
(Frontiers, 2023)
lehtiartikkeliThis study reviews empirical research literature that deals with existing caring approaches to nurture and educate gifted children in music. The focus on the ethics of care stems from the need to expand notions of talent ... -
Co-constructing globalizing music education through an intercultural professional learning community - A critical participatory action research in Nepal
Studia musica : 83 (2020)
opinnäyte (tohtori)This doctoral dissertation addresses the increasing diversity in globalising 21st-century societies through an intercultural, inter-institutional critical participatory action research (PAR) project that engaged music ... -
Co-construction knowledge management practices in arts universities : the role of the entrepreneurial mindset and education
Studia musica : 93 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (tohtori)In times of change, knowledge and the ability to learn become key strengths of an organization. Entrepreneurial education and mindset are widely considered as a useful tool for arts students in connecting with the market, ... -
Cognition and Music Performance
McPherson, Gary Edward (toim.); Casanova, Oscar (toim.); Zarza-Alzugaray, Francisco Javier (toim.); López-Íñiguez, Guadalupe (toim.); Herrero, Laura (toim.) (Frontiers, 2022)
kausijulkaisu