Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kirjalliset opinnäytteet
Viitteet 1509-1528 / 1553
-
“We are all actually the same!”: En intervjustudie om körsångares upplevelser av att sjunga i en interkulturell kör
(2020)
opinnäyte (maisteri)Fokus för denna avhandling är interkulturell körsång och dess betydelse för kördeltagare. Syftet med studien är att kartlägga vilken funktion interkulturell körsång fyller som mötesplats mellan kulturer och som en meningsfull ... -
We learn the names of those we never knew
(Taideyliopiston Kuvataideakatemia, 02.10.2024)
opinnäyte (maisteri)Abstract This thesis examines We learn the names of those we never knew, an installation that rematerializes oral histories using bronze, graphite, and digital technologies. Inspired by The Three Sisters, an Indigenous ... -
Weaving Presences, Unravelling Normal: Affirming Diverse Ways of Being in Dance Pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)This is an art-pedagogical thesis that is a continuation of a process of artistic-pedagogical practice as inquiry grounded in my work in Winter 2019-2020 at a vocational special education training program in contemporary ... -
What a Feeling! Strategic Roadmap for a Meaningful Cultural Experience
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 31.12.2023)
opinnäyte (maisteri)This qualitative study explores how to use experience design to create a meaningful cultural experience. I have used multiple methods of data collection. Literature review is concentrated in experience design and event ... -
What nature tells me : semiosis, narrative, death and nature in Gustav Mahler's "Der Abschied"
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyte (tohtori)This study takes as its subject the idea of nature in the music of Gustav Mahler, and how this extramusical concept can be said to manifest in Mahler's works. The focus of the study is a multi- faceted analysis of the final ... -
When nothing is called music : towards ecological composition
Acta Scenica : 60 (2020)
opinnäyte (tohtori)Sellainen taiteellinen toiminta, jota voidaan nimittää sekä musiikiksi että ei-musiikiksi, osoittaa ongelman kielenkäytössä. Emme saata kunnolla puhua tällaisista tapauksista, koska 'musiikki' ei ole siihen sopiva sana. ... -
why we bow - autothesis
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 24.04.2023)
opinnäyte (maisteri)I propose this work as my autothesis: a thesis of a subjective self, reckoning with who I am and from where I come. What I wish to address is the importance of self-consciousness in relation to knowledge and power in the ... -
"Wie einer singt, so ist er" : Der Wirkung Richard Wagners auf die Gesangspädagogik Karl Scheidemantels (1859—1923)
EST-julkaisusarja : 41 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, DocMus-yksikkö, 2018)
opinnäyte (tohtori)Herman Wallén: ,,Wie einer singt, so ist er“. Die Wirkung Richard Wagners auf die Gesangspädagogik Karl Scheidemantels (1859–1923). Abhandlung zur Erlangung des Titels eines Doktors der Musik. Künstlerischer Studiengang ... -
Wieniläisvireen käyttö modernilla kontrabassolla W. A. Mozartin aariassa "Per questa bella mano" KV612
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyteKirjallisessa työssäni perehdytään lyhyesti wieninvioloneen sekä tutustutaan wieninvirityksen käyttöön modernilla kontrabassolla. Lisäksi työssäni esitellään tekemäni soittotekninen nuottieditio W.A. Mozartin "Per questa ... -
Woven into the air– Dance as a practice towards ecologically and socially just communities
(2020)
opinnäyte (maisteri)This research aims to examine methods of an artistic-pedagogical process and their potential for working with a diverse group. The theoretical reference point is EcoJustice education, a framework for ecologically and ... -
(writings on) ... like crazy. Reflections on dance making and performing with Maja and Sonja.
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 02.05.2023)
opinnäyte (maisteri)In the written part of my thesis I reflect upon my personal history and qualities as a dancer and dance maker. I unpack how this functions in my recent collaborative performance making. I situate myself within both Australian ... -
"Written component of my MFA thesis project"
(Taideyliopiston Kuvataideakatemia, 2022)
opinnäyte (maisteri) -
Yhden säveltäjän koostesävellysten luettelointi : eräiden musiikkikoosteiden käsitteellisen mallintamisen ja luetteloinnin ongelmia sekä FRBR-malliin, RDA-luettelointisääntöihin ja MARC 21 -formaattiin perustuvia ratkaisuvaihtoehtoja
([J. Kortesharju], 2014)
opinnäyteTyössä kartoitetaan tietynlaisten musiikkikoosteiden kirjastoluettelointiin vaikuttavia tekijöitä ja erilaisia mahdollisuuksia soveltaa nykyisiä alan käsitemalleja ja standardeja niiden luettelointiin. Käsiteltäviä koosteita ... -
Yhdenvertaisempi musiikkiopisto : musiikkipedagogin intersektionaalinen työote
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyteSeminaarityöni käsittelee yhdenvertaisemman musiikkiopiston mahdollistamista intersektionaalisen pedagogiikan keinoin. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostuu feministisestä pedagogiikasta, musiikkipedagogiikasta ... -
Yhdessä musisoiden : ryhmätuntien vaikutus nuorten alttoviulistien soitonopiskeluun
(Sibelius-Akatemia, 2011)
opinnäyteTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millainen vaikutus ryhmätuntityöskentelyllä on lasten ja nuorten alttoviulunsoitonopiskeluun. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla kahta alttoviulupedagogia kahdesta eri musiikk ... -
Yhdessä oppiminen lukion bändiopetuksessa: Näkökulmia yhteistoiminnallisuuteen ja informaaliin oppimiseen
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 05.09.2023)
opinnäyte (maisteri)Tutkimukseni käsittelee yhteistoiminnallisen ja informaalin oppimisen mahdollisuuksia bändiopetuksen kontekstissa. Tutkimuskysymyksinä ovat: 1.Miten yhteistoiminnallisen oppimisen elementit ilmenivät bändisoiton opetuksessa ... -
Yhdessä, yksin
(2017)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni käsittelee masennusta ja omaa kokemustani siitä. Masennusta, tai sen kokemusta, on vaikeaa kuvailla muuten kuin metaforilla ja symboliikalla. Oirelistat ja objektiiviset havainnot siitä, miten se näyttäytyy ... -
”Yhessä ku me soitetaan niin tää kuulostaa tält biisiltä” : tapaustutkimus alakoululuokan yhteisöllisyydestä musiikkiprojektin aikana
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (maisteri)Tutkimukseni tavoitteena on selvittää yhteisöllisyyden kehittymistä alakoululuokassa musiikkiprojektin aikana. Lisäksi tutkin ja erittelen musiikkiprojektin myötä luokassa opittavia taitoja. Toteutin aineistonkeruun erään ... -
Yhteiskunnallinen yrittäjyys luovien toimialojen yrittäjyyden näkökulmasta Case: ArtShortCut Oy, Remake EkoDesign Ay ja Copperfield Oy
(Sibelius-Akatemia, 2011)
opinnäyte (maisteri)Tutkielman tehtävänä on selvittää laadullisin menetelmin mitä yhteiskunnallinen yrittäjyys tarkoittaa luovilla toimialoilla, millaisia ovat yhteiskunnalliset yritykset luovilla toimialoilla ja millaisia mahdollisuuksia ... -
Yhteismusisointi ja Juvenalia-kamarimusiikkikilpailu 15-vuotiaiden pianistien soittomotivaation kohottajina
(Sibelius-Akatemia, 2008)
opinnäyteKamarimusiikin soittaminen kehittää soittajan musiikillisia taitoja ja tuottaa elämyksiä. Musiikkioppilaitoksissa pianonsoittajien ei ole kuitenkaan helppoa päästä mukaan yhteissoittoon, vaikka kamarimusiikin asema on ...